Flag
polski
 
Menu
Szukaj
Koszyk
FAQ

1. Co to jest legalizacja?

Legalizacja to swoiste potwierdzenie, że dokładność wagi mieści się w wyznaczonych przez normy granicach. Legalizacji dokonuje Urząd Miar lub posiadający specjalne uprawnienia Producent wagi pod nadzorem JEDNOSTKI NOTYFIKOWANEJ. Pierwsza legalizacja nazywa się OCENĄ ZGODNOŚCI ale jest też nazywana legalizacją pierwotną. Legalizacja nie daje odpowiedzi na pytanie na ile dokładna jest waga wskazuje tylko, że dokładność ta jest wystarczająca do wskazanych zastosowań.

2. Jak rozpoznać i co wskazuje, że waga jest zalegalizowana?

Dowodem legalizacji jest znak metrologiczny M, nakładany przez Jednostkę Notyfikowanej podczas oceny zgodności (legalizacji WE) i cecha legalizacyjna (zabezpieczająca, naklejka plombująca, naklejona częściowo na tabliczce firmowej).

3. Do jakich zastosowań waga musi być legalizowana?

W myśl Rozporządzenia z dnia 02 czerwca 2016 r. "prawnej kontroli metrologicznej" czyli legalizacji podlegają wagi używane:

  • w obrocie handlowym i do rozliczeń sprzedaży; 
  • dla obliczania opłaty, cła, podatku, lub podobnych płatności;
  • podczas stosowania przepisów prawa oraz przy wydawaniu opinii w postępowaniach sądowych przez biegłych i ekspertów;
  • do określania masy pacjenta w praktyce medycznej w celu monitorowania, diagnozowania i leczenia;
  • przy sprzedaży konsumenckiej oraz przy paczkowaniu towarów.

4. Wygasła legalizacja wagi - co dalej zrobić?

Należy wybrać jedną z dwóch możliwości: zakup nowej wagi lub ponowna legalizacja, którą można wykonać w siedzibie naszej lub bezpośrednio w Urzędzie Miar. Legalizacja nadana po upływie legalizacji pierwotnej nosi nazwę legalizacji wtórnej i wynosi 25 miesięcy. Po jej wykonaniu naklejane są specjalne naklejki legalizacyjne (holograficzne).
Z
głoszenie się bezpośrednio w Urzędzie Wag i Miar w celu ponownej legalizacji posiadanej wagi może wiązać się z ryzykiem niedopuszczenia wagi do legalizacji. Wynika to z faktu, że urząd nie kalibruje wag co może być konieczne do jej prawidłowego działania. W takim wypadku najlepiej zgłosić się do firmy zajmującej się naprawą, kalibracją i legalizacją wag.

5. Jakiej produkcji są wagi oferowane na sklepie ewagi.pl?

Jesteśmy firmą handlową współpracującą z renomowanymi producentami wag w Polsce i UE. Posiadamy również wagi pod własną marką SENSORWAG, SATIS, które są produkowane na nasze zlecenie i o podanych parametrach technicznych i estetycznych produkowane są w Chinach.

6. Co to jest kalibracja wagi?

Kalibracja lub inaczej nazywana adiustacja wag to zbiór czynności, w rezultacie których następuje korekcja wskazań wagi. Dokonywana jest przez autoryzowany serwis - wzorcem masy zbliżonym do maksymalnej wartości udźwigu wagi. Kalibracja wagi legalizowanej jest zabroniona i mogą jej dokonywać tylko serwisy lub jednostki do tego uprawnione.

7. Gdzie znajduje się najbliższy serwis napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych?

Serwis wag mieści się w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Przeskok 53 czynny pn-pt w godzinach 8:00-16:00. Wagę można dostarczyć bezpośrednio lub wysłać przesyłką kurierską na wskazany wyżej adres.

8. Jaka jest awaryjność wag sprzedawanych w sklepie ewagi.pl?

Wagi objęte są gwarancją sprzedawcy jest to dwuletni okres odpowiedzialności. Nasze wagi są wysokiej jakości i jeżeli używane są zgodnie z ich przeznaczeniem i okresowo przeglądane oraz serwisowane mogą bezawaryjnie służyć klientom wiele lat. Jednak w przypadku uszkodzenia lub awarii w okresie gwarancyjny jak i po gwarancyjnym nasz wyspecjalizowany serwis zawsze jest do dyspozycji klienta.

9. Ile wynosi czas realizacji zamówienia na wagi bez legalizacji?

Zamówienia realizujemy w ciągu 1-2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty lub złożenia zamówienia (dla płatności za pobraniem). Zamówienia złożone do godziny 12:00 staramy się realizować tego samego dnia, jeśli jednak wysyłka w tym samym dniu nie byłaby możliwa, towar wysyłamy następnego dnia roboczego. Do tego czasu należy doliczyć czas potrzebny kurierowi na dostarczenie przesyłki, który w 90% przypadków wynosi 24h. Większość naszych zamówień dociera do klientów następnego dnia roboczego po złożeniu zamówienia.

10. Ile czasu trwa realizacja wagi z legalizacją?

Zamówienia na wagi legalizowane realizujemy w terminie 14 dni roboczych.

11. Jak zostanie zabezpieczony do wysyłki towar i czy dojdzie w całości?

Nasze 25-letnie doświadczenie w sprzedaży wysyłkowej pozwoliło nam dopracować takiego sposobu pakowania i zabezpieczenia towaru przed uszkodzeniem podczas transportu – by wszystkie przesyłki docierały do klienta bezpiecznie i w całości. Jednoczenie zachęcamy do sprawdzenia paczki przy dostawie kurierskiej czy nie jest uszkodzona mechanicznie podczas transportu.

12. Wysłałem zapytanie o wagę i nie otrzymałem odpowiedzi?

Na wszelką korespondencję e-mail odpowiadamy według kolejności ich nadesłania maksymalny czas oczekiwania na odpowiedz to 24h.Niestety bywa tak, iż poczta do nas nie dociera wpada do spamu lub nie można jej wysłać, taka usterka często spowodowana innymi problemami. Wtedy można kontaktować się za pomocą formularza lub telefonicznie pod podanymi numerami telefonów.

13. Jak zamówić wagę? 

Wagę można zamówić bezpośrednio na sklepie ewagi.pl klikając „kup teraz” lub złożyć zamówienie za pośrednictwem adresu e-mail sklep@ewagi.pl podając wszelką specyfikację oraz ilość zamawianego produktu.

14. Złożyłem zamówienie i z kim mam się kontaktować w celu jego sprawdzenia?

W trakcie przyjęcia zamówienia zostaje wysłana wiadomość z unikalnym numerem identyfikacyjnym na adres e-mail podany podczas rejestracji. Wystarczy WPISAĆ jego unikalny numer na stronie głównej w okienko PODGLĄD ZAMÓWIENIA. Istnieje również możliwość złożenia zamówienia indywidualnego, można je złożyć bezpośrednio za pośrednictwem e-maila podanego na stronie www.

15. Czy wystawiacie faktury VAT?

Oczywiście, jesteśmy legalnie działającą polską firmą, płatnikiem VAT, nie ma więc z tym najmniejszego problemu.

16. Nie otrzymałem faktury gdzie się ona znajduje?

Faktura lub paragon wysyłane są na adres e-mail wskazany podczas składania zamówienia. Jeżeli jednak z jakiś powodów faktura nie dotrze do odbiorcy, prosimy o kontakt z BOK w celu wyjaśnienia problemu i wystawienia duplikatu dokumentu.

17. Czy zakupy zrobione przez sklep on-line można odebrać osobiście?

Tak, zakup wagi można odebrać w naszym sklepie stacjonarnym który znajduje się na: ul. Przeskok 53 w Ostrowie Wielkopolskim. Sklep jest czynny pn-pt w godzinach 8:00-16:00. Chęć odbioru osobistego zakupionego towaru należy z 1-dniowym wyprzedzeniem umówić z BOK.

18. Czy dany towar jest dostępny w sklepie stacjonarnym?

Tak, towar który posiada status "towar dostępny" jest również dostępny w naszym sklepie stacjonarnym. Czas realizacji takiego zamówienia to min. 24H ze względu na przygotowanie towaru do odbioru osobistego – wynikającego z kalibracji danej wagi przed wydaniem klientowi.

19. Jak można zapłacić za zamówiony towar?

W sklepie stacjonarnym akceptujemy płatność gotówką oraz kartą płatniczą, natomiast w sklepie on-line dostępna jest płatność szybkim przelewem serwisy Przelewy24, przelewem tradycyjnym oraz za pobraniem (płatność gotówką lub kartą u kuriera).

20. Jakim przewoźnikiem wysyłają Państwo zakupiony towar?

Paczki wysyłamy za pośrednictwem firm kurierskich GLS, Raben, Geodis oraz sieci paczkomatów InPost.

21. Czy można zwrócić zakupione urządzenie?

Tak, według Polskiego prawa towar zakupiony na odległość można zwrócić w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki bez podania przyczyny. Formularz zwrotu i obowiązująca procedura jest do pobrania na stronie ewagi.pl

22. Jak mogę zareklamować zakupioną wagę?

A) Bezpośrednio w serwisie SENSORWAG, wcześniej trzeba zgłosić usterkę za pośrednictwem e-mail.

B) Odesłać do naszego sklepu uszkodzoną wagę wraz z wypełnionym protokołem reklamacji. Wypełniony dokument należy odesłać na adres e-mail reklamacje@sensorwag.com.pl do przesyłki należy również dołączyć, kartę gwarancyjną urządzenia oraz dowód zakupu. Formularz zgłoszenia reklamacji można pobrać na naszej stronie.

23. Czy gwarancja obejmuje uszkodzenia mechaniczne?

Niestety nie. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych urządzenia, dlatego bardzo ważne jest by każdą przesyłkę którą dostarcza kurier dokładnie sprawdzać czy nie nosi śladów uszkodzeń mechanicznych. Brak takiej skrupulatności przy odbiorze towaru może być powodem odrzucenia reklamacji.

24. Czy można uzyskać rabat na produkty?

Rabaty są ustalane indywidualnie i zawsze uzależnione od modeli produktów i zamawianej ilości. Informacji o możliwym rabacie udzielimy drogą mailową. Dla klientów hurtowych do dalszej odsprzedaży stosowane są również bonifikaty rabatowe.

25. Czy istnieje możliwość wymiany urządzenia na inne?

Tak, można dokonać wymiany towaru na inny bardziej spełniający oczekiwania klienta. Wymianę należy wykonać w terminie 14 dni od jej otrzymania. Warunkiem wymiany jest zachowanie towaru w stanie nieuszkodzonym i nienoszącym śladów jakiegokolwiek użytkowania.